Home » , , » Eurovision 2016: Ανάλυση και Bets

Eurovision 2016: Ανάλυση και Bets


Έφτασε η ώρα και για τη φετινή Eurovision, που εκτός από μουσικός θεσμός/πανηγυράκι είναι και ευκαιρία για στοίχημα, σοβαρό ή πιο ανάλαφρο με κάποια fun bets σε μεγάλες αποδόσεις, όμως πάντα με σοβαρότητα και με στοιχήματα που βγαίνουν μέσα από ενδελεχή μελέτη στατιστικών στοιχείων και χρόνιας εμπειρίας. Ο 61ος θεσμός της Eurovision είναι προ των πυλών και στο παρακάτω κείμενο μπορείτε να διαβάσετε πράγματα που δεν τα φαντάζεστε, αφού η δουλειά του «άγνωστου» φίλου μας είναι εξαιρετική.
Πιστοί και φέτος στο ραντεβού μας με το ευρωπαϊκό "πανηγυράκι" μουσικής, σας παρουσιάζουμε μια ενδελεχή ανάλυση της Eurovision 2016. Περιμένουμε και φέτος τα σχόλια σας για τον θεσμό, για πιθανά bets και ότι άλλο επιθυμείτε.
Πρώτα δυο λόγια για το κείμενο. Μαγικός αλγόριθμος που να προβλέπει 100% τα αποτελέσματα, δεν υπάρχει και ο λόγος είναι ένας και απλός. Υπάρχουν δύο ειδών ψηφοφορίες! Υπάρχει η ψηφοφορία των επιτροπών και αυτή του κόσμου μέσω SMS, official app και τηλεφώνου (tele voting).
Κάθε χρόνο διαβάζω για αλγόριθμους από το Harvard, αλγόριθμους από την Υahoo, αλγόριθμους από μαθηματικούς, κοκ. Δεν διαφωνώ πουθενά πως αυτοί οι αλγόριθμοι, είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένοι και πολύ ακριβείς, αλλά αν δει κάποιος τα αποτελέσματα πέφτουν 99% έξω για τον λόγο που σας ανέφερα παραπάνω. Σε αυτό όμως που πέφτουν μέσα είναι στην ψήφο του κοινού. Σχεδόν κάθε χρόνο -αν πάρουμε μόνο την ψηφοφορία του κοινού- θα δούμε πόσο δραματικά κοντά πέφτουν αυτοί οι αλγόριθμοι και αυτό εξηγείται σχετικά εύκολα. Ένα κράμα μεταβλητών από σκηνική παρουσία, social media, ogae, youtube, search engine buzz, συμμαχίες, promo (το budget κάθε τραγουδιού) και σειρά εμφάνισης, δημιουργούν μοτίβα. Και τα μοτίβα ανιχνεύονται και αναλύονται. Αυτό όμως που δεν μπορεί να ανιχνευτεί και να αναλυθεί είναι η ψήφος των επιτροπών.
Για παράδειγμα φέτος την σκηνική παρουσία του Ρωσικού τραγουδιού έχει αναλάβει ο Φωκάς Ευαγγελινός και ο Δημήτρης Κοντόπουλος έχει γράψει την μουσική. Αμφότεροι πολύ καλοί επαγγελματίες, με εξαιρετικό «όνομα» στην EurovisionΛογικά η ελληνική επιτροπή θα τους δώσει 12 πόντους καθώς και οι δύο είναι αγαπητοί στους μουσικούς κύκλους της Ελλάδας. Πόσοι όμως ξέρουν πως ειδικά ο Κοντόπουλος έχει κάκιστες σχέσεις με την ΕΡΤ;!
Καλώς ή κακώς, πέρα από το «μακρόκοσμο» της Eurovision με τις συμμαχίες μεταξύ των χωρών, υπάρχει και ο «μικρόκοσμος» με τις συμμαχίες των συντελεστών κάθε Eurovision. Και καλώς ή κακώς, μοτίβα για αυτές δεν υπάρχουν.
Σκεφτείτε απλά πως πέρσι, αν μετρούσε μόνο η ψήφος του κοινού η Ιταλία αντί για 3η θα ήταν με μεγάλη διαφορά πρώτη, η Σουηδία που κέρδισε θα ήταν 3η , κοκ. Συνεπώς, αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω εξαρτώνται απόλυτα και από την προσωπική κρίση του καθενός. Δεν ερμηνεύουν τα τραγούδια οι αριθμοί. Δεν πρόκειται να επενδύσω τα χρήματα μου σε μια χώρα που δεν μου αρέσει το τραγούδι της, όσο και αν μου λέει ο αλγόριθμος το αντίθετο! Θα κάνω skip στο bet και θα πάω σε κάποιο άλλο. Ευτυχώς επιλογές προκύπτουν αρκετές.
ΝΕΑ ΑΛΛΑΓΗ
Μετά το περσινό σκάνδαλο ξεμπρόστιασμα φιάσκο με την Ιταλία και την Σουηδία, η EBU αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο ψηφοφορίας. Όχι πολύ, αλλά αρκετά ώστε να επηρεάσει και να αλλάξει κάποια πράγματα.
Από το 2009 (από τότε που και εμείς κάνουμε την δειγματοληψία μας) οι χώρες ψηφίζουν με βάση το 50/50, δηλαδή το tele voting αφορά το 50% των ψήφων και το άλλο 50% των ψήφων αφορά τις επιλογές της 5μελούς επιτροπής κάθε χώρας (που κάθε χρόνο αλλάζει). Από φέτος λοιπόν, τα δύο αυτά 50-50 μετρούνται ξεχωριστά. Δηλαδή κάθε χώρα θα δίνει από 1-12 (εκτός 9 και 11) βαθμούς για τις ψήφους του του κοινού και 1-12 (εκτός 9 και 11) βαθμούς για τις ψήφους τις επιτροπής. Στην ζωντανή σύνδεση, κάθε υπεύθυνος χώρας θα δίνει τους βαθμούς της χώρας του live (π.χ. ο Κωστάλας για εμάς), αλλά αυτοί θα αφορούν ΜΟΝΟ τις ψήφους της επιτροπής. Μόλις τελειώσουν όλες οι χώρες, οι παρουσιαστές θα ανακοινώνουν τις ψήφους του tele voting ΜΑΖΙΚΑ από την τελευταία στην κατάταξη χώρα προς την πρώτη, από την βαθμολογία που έχει διαμορφωθεί πριν από λίγο από τις ψήφους των επιτροπών.
Για παράδειγμα, έστω πως η Ελλάδα δεν πήρε ούτε έναν βαθμό από τις ψήφους των επιτροπών, τότε θα είναι η πρώτη που θα της ανακοινωθούν μαζικά οι ψήφοι που πήρε από το televoting. Έστω πως από εκεί πήρε 19 βαθμούς (10 από την Κύπρο, 6 από την Αλβανία, 2 από την Βουλγαρία και 1 από την Σερβία), σύνολο θα έχει 0+19=19, κοκ.. Ο λόγος που έγινε αυτή η αλλαγή είναι γιατί μέχρι την τελευταία χώρα και την ανακοίνωση των μαζικών ψήφων όλα μπορούν να αλλάξουν στην κορυφή. Για το σασπένς δηλαδή.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι χώρες σχεδόν διπλασιάζουν τους βαθμούς τους. Η διαφορά αυτή θα έχει μεγάλη επίδραση στις θέσεις από την δεκάδα και κάτω (καθώς πιο ψηλά οι διαφορές μεταξύ των χωρών είναι μεγάλες και οι αλλαγές θα είναι ανεπαίσθητες). Μπορείτε να δείτε εδώ ένα σχετικό άρθρο, για το πως θα ήταν η τελική κατάταξη πέρσι, αν ψήφιζαν όπως φέτος:http://ogaegreece.com/archives/32846
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Η πιο σημαντική μεταβλητή και δυστυχώς η λιγότερο αντικειμενική. Ποτέ δεν έχει κερδίσει κακό τραγούδι. Μέτρια τραγούδια έχουν κερδίσει. Κιτς τραγούδια έχουν κερδίσει. Τραγούδια που δεν μας αρέσουν έχουν κερδίσει. Κακοί ερμηνευτές έχουν κερδίσει. Μπαλάντες έχουν κερδίσει. Ροκ τραγούδια έχουν κερδίσει. Κακά τραγούδια όχι. Ποτέ. Όσο και να θέλουμε να μειώσουμε τον διαγωνισμό όσον αφορά το μουσικό κομμάτι, πράγματι υπάρχουν τραγούδια που είναι απαράδεκτα, αλλά τα τραγούδια που πρωταγωνιστούν κάθε χρόνο δεν είναι και άσχημα. Αντιθέτως κάποια είναι αρκετά καλά!
Ο διαγωνισμός τείνει να γίνει σιγά σιγά ένα Europa League των μουσικών reality κάθε χώρας (Voice, X-Factor, κτλ.) καθώς η πλειοψηφία των ερμηνευτών είχαν συμμετάσχει με επιτυχία σε αυτά στο παρελθόν. Φέτος έχουμε μέτριο διαγωνισμό. Όπως είχαμε και πέρσι. Δηλαδή φέτος υπάρχουν 15-20 τραγούδια που είναι συμπαθητικά, με 5-6 να ξεχωρίζουν κάπως παραπάνω. Όπως και πέρσι δηλαδή. Γαλλία, Ρωσία, Ουκρανία, Σουηδία, Αυστραλία, Βουλγαρία, Μάλτα και λίγο Ιταλία, λίγο Πολωνία και λίγο Λετονία. Σκοπός όμως είναι να βρούμε τα λάθη στις αποδόσεις και όχι να επιβεβαιώσουμε τα φαβορί (εκτός και αν υπάρχει value και εκεί).
ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ
Κάθε χώρα έχει το δικό της «μπλοκ». Δηλαδή χώρες που ανεξάρτητα -ή σχεδόν ανεξάρτητα- από τι τραγούδι στέλνει μια χώρα την ψηφίζουν ΠΑΡΑΠΑΝΩ από τον μέσο όρο. Για παράδειγμα, η Κύπρος εξόφθαλμα πάντα μας δίνει παραπάνω από τον μέσο όρο που μας δίνουν οι άλλες χώρες. Πέρσι μας έδωσε 8 πόντους ενώ ο μέσος όρος μας ήταν 0,6. Το 2013 με τον Αγάθωνα, μας έδωσε 12 πόντους ενώ ο μέσος όρος μας ήταν 3,8. Φυσικά αν ένα τραγούδι -που όπως είπαμε είναι η πιο σημαντική μεταβλητή- είναι κακό, ο μέσος όρος των πόντων θα είναι χαμηλότερος άρα και -πιθανότατα- οι πόντοι από τους «συμμάχους» θα είναι λιγότεροι.
Στα δια ταύτα. Στους ημιτελικούς, αυτές οι συμμαχίες φαίνονται πιο ξεκάθαρα απ’ ότι στον τελικό, καθώς στον ημιτελικό οι χώρες που ψηφίζουν είναι οι μισές και οποιαδήποτε «εύνοια» από συμμάχους έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τελική βαθμολογία.
Αναλύοντας τις ψήφους που έχουν δώσει όλες οι χώρες μεταξύ τους από το 2009 και μετά, πήραμε υπόψιν το ποσοστό των πόντων που κάθε χώρα πήρε από κάποια άλλη επι του συνολικού αριθμού των πόντων που θα μπορούσε να πάρει.
Για παράδειγμα η Ελβετία έχει ψηφίσει 7 φορές την Αλβανία τα τελευταία 7 χρόνια (ημιτελικοί και τελικοί) και της έχει δώσει 58,33% (49 πόντους) όλων των διαθέσιμων πόντων που θα μπορούσε να της δώσει (12x7=84 διαθέσιμοι). Εμάς δεν μας ενδιαφέρουν οι πόντοι, αλλά το ποσοστό των διαθέσιμων πόντων που παίρνει μια χώρα από κάποια άλλη, ώστε να μπορέσουμε να ομογενοποιήσουμε όσο πιο πολύ γίνεται το αποτέλεσμα, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από τη θέση ή την ποιότητα των τραγουδιών που κάποια χώρα έστειλε στο παρελθόν, καθώς μιλάμε για ποσοστά. Για τον ίδιο λόγο, δεν παίρνουμε υπόψιν συσχετισμούς με χώρες που έχουν κάτω από 3 ψηφοφορίες.
Στο ψητό. Στον πρώτο ημιτελικό οι χώρες οι οποίες είναι ευνοημένες από την «κλήρωση» είναι –σε σειρά- οι: Αζερμπαϊτζάν, Ρωσία, Αρμενία, Ελλάδα, Ολλανδία και Βοσνία. Πιο συγκεκριμένα ο μέσος όρος «αλληλοβοήθειας» είναι 317% και οι παραπάνω χώρες έχουν αντίστοιχα: 718%, 709%, 503%, 459%, 429% και 400%.
Στην αντίπερα όχθη, οι λιγότερο ευνοημένες, είναι οι Φινλανδία (182%), Ουγγαρία (181%), Μολδαβία (166%) και Σαν Μαρίνο (130%).
Αυτό όμως δεν μας αρκεί για να φτάσουμε σε ένα συμπέρασμα. Άλλη μια σημαντική μεταβλητή, αφορά τις «αντι-συμμαχίες». Δηλαδή ποιες χώρες δεν ψηφίζουν ποτέ –ή σχεδόν ποτέ- κάποιες άλλες. Για παράδειγμα, η Αλβανία δεν έχει πάρει ούτε έναν βαθμό τα τελευταία 6 χρόνια από την Λιθουανία, την Λευκορωσία ή την Αρμενία! Από αυτές όμως μόνο οι δύο πρώτες μας αφορούν, καθώς η τρίτη διαγωνίζεται σε διαφορετικό ημιτελικό από την Αλβανία. Με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε πως οι περισσότερες χώρες στον πρώτο ημιτελικό έχουν 2 χώρες σε μέσο όρο που «μισιούνται». Εξαίρεση αποτελούν οι: Ελλάδα και Ρωσία με 0, Κροατία, Φινλανδία και Κύπρος με 4, Βοσνία με 5, Μαυροβούνιο με 7!
Στον δεύτερο ημιτελικό οι χώρες οι οποίες είναι ευνοημένες από την «κλήρωση» είναι –σε σειρά- οι: Δανία, Ουκρανία, Λετονία, Νορβηγία, Σερβία, ΠΓΔΜ και Λιθουανία.  Πιο συγκεκριμένα ο μέσο όρο «αλληλοβοήθειας» είναι 279% και οι παραπάνω χώρες έχουν αντίστοιχα: 485%, 473%, 436%, 409%, 397%, 363% και  344%.
Στην αντίπερα όχθη, οι λιγότερο ευνοημένες, είναι οι Βουλγαρία (178%), Ισραήλ (176%), Σλοβενία (157%) και Ελβετία (72%). Όσον αφορά τις «αντι-συμμαχίες» και εδώ οι περισσότερες χώρες έχουν 2 χώρες σε μέσο όρο που «μισιούνται». Εξαίρεση αποτελούν οι: Δανία και η Νορβηγία με 0, ΠΓΔΜ και Λευκορωσία με 5.
ΘΕΣΗ – ΣΕΙΡΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
Πολύ σημαντική μεταβλητή είναι και η θέση στην οποία θα τραγουδήσει μια χώρα. Ναι μεν η «κλήρωση» τις έστειλε σε έναν ημιτελικό –και μάλιστα στο πρώτο ή στο δεύτερο κομμάτι του ημιτελικού- αλλά η θέση τους εκεί ορίστηκε από την EBU. Και αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία γιατί όσα τραγούδια μπήκαν στις αρχές των ημιτελικών (και ειδικά του πρώτου) έχουν έως και 50% λιγότερη τηλεθέαση και ένας τηλεθεατής που θέλει να ψηφίσει, θα ψηφίσει ένα μέτριο τραγούδι που άκουσε ολόκληρο, παρά ένα καλό τραγούδι που είδε μόνο το recap!
Οι ριγμένες του πρώτου ημιτελικού είναι οι Φινλανδία, Ελλάδα, Μολδαβία, Τσεχία και Κύπρος, ενώ οι ευνοημένες είναι οι Σαν Μαρίνο, Ρωσία, Ισλανδία, Βοσνία, Μάλτα.
Αντίστοιχα οι ριγμένες στον δεύτερο ημιτελικό είναι Λετονία, Πολωνία, Ελβετία, Αυστραλία και Σλοβενία, ενώ οι ευνοημένες είναι οι ΠΓΔΜ, Λιθουανία, Γεωργία, Αλβανία και Βέλγιο.
Για να αντιληφθείτε το πόσο σημαντικό είναι σε ποια θέση τραγουδάει κάποια χώρα, να αναφέρω το παρακάτω στατιστικό. Από το 2009 έως το 2015, είχαμε 14 ημιτελικούς. 28 χώρες τραγούδησαν πρώτες και δεύτερες (1&2) και 28 χώρες τραγούδησαν προτελευταίες και τελευταίες (Π&Τ). Από τις 28 1&2 χώρες, 13 χώρες πέρασαν στον τελικό (και συνήθως χαμηλά στην κατάταξη). Από τις 28 Π&Τ χώρες, 25 χώρες πέρασαν στον τελικό (και συνήθως ψηλά στην κατάταξη). Σχεδόν διπλάσιο ποσοστό επιτυχίας.
YOUTUBE - OGAE
Πολλοί χρησιμοποιούν τα views και τα comments (σε δεύτερο βαθμό) που έχουν τα τραγούδια στο Youtube ως οδηγό. Αυτό είναι λάθος. Πρώτον, γιατί κάθε τραγούδι δεν έχει μόνο ένα τραγούδι στο Youtube (κάποια έχουν και 5-6) και δεύτερον γιατί δεν ανέβηκε κάθε τραγούδι την ίδια ημερομηνία για να μπορούν να συγκριθούν. Αυτό όμως που μπορεί να συγκριθεί είναι τα likes σε σχέση με τα views (πόσα views χρειάζονται για ένα like?). Και κυρίως πως αυτή η αναλογία (views/like) μεταβάλλεται χρονικά όσο πλησιάζουμε στην διοργάνωση. Με αυτόν τον τρόπο δεν βλέπουμε μόνο εάν υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ένα τραγούδι (λογικό να ισχύει για τα φαβορί καθώς όλοι είναι περίεργοι να τα δουν) αλλά βλέπουμε και αν αυτοί που τα είδαν τους άρεσαν. Και κυρίως μπορούμε να τα συγκρίνουμε.
Προσωπικά μετράω ανά βδομάδες (15/4, 22/4, 29/4 και 6/5). Να δώσουμε μια απλή επεξήγηση. Τα views δείχνουν ενδιαφέρον, συμπάθεια και περιέργεια για ένα τραγούδι. Τα like δείχνουν συμπάθεια. Συνεπώς είναι μια ένδειξη μικρής πρόθεσης ψήφου. Μικρής όμως.
Στον πρώτο ημιτελικό τα τραγούδια με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το κοινό είναι της Αρμενίας, της Κύπρου, της Τσεχίας, του Αζερμπαϊτζάν και της Ελλάδας. Αρνητικό ενδιαφέρον προκλήθηκε από αυτά της Κροατίας, του Σαν Μαρίνο και του Μαυροβούνιου.
Στον δεύτερο ημιτελικό τα τραγούδια με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το κοινό είναι της Λευκορωσίας, Αυστραλίας και Ουκρανίας. Αρνητικό ενδιαφέρον προκλήθηκε από αυτά της Λετονίας, Ελβετίας, Γεωργίας και Αλβανίας.
Να πούμε και δύο λόγια αναφορικά με τον OGAE της Ελλάδος και γενικότερα με όλους τους OGAE και την γενική ψηφοφορία που κάνουν πριν από κάθε Eurovision. Είναι ένας από τους βασικούς λόγους μεταβολών των αποδόσεων από τις στοιχηματικές εταιρίες. Από τη μια είναι η «επίσημη» ψηφοφορία των φαν της Eurovision, απο την άλλη όμως είναι μια ψήφος με παρωπίδες καθώς καμία από τις παραπάνω μεταβλητές δεν υπάρχει στο mix. Η ψηφοφορία δίνει στην πρώτη θέση την Γαλλία, στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά την Ρωσία, τρίτη σε απόσταση την Αυστραλία και τέταρτη/πέμπτη/έκτη τις Βουλγαρία/Ιταλία/Ισπανία, με σχεδόν τους ίδιους βαθμούς. Για να καταλάβετε ένα δείγμα αξιοπιστίας της συγκεκριμένης ψηφοφορίας, απλά να αναφέρω πως η Κύπρος δεν έδωσε ούτε έναν βαθμό στην Ελλάδα. Συνολικά την ψηφοφορία μπορείτε να την δείτε εδώ:
Σκεφτείτε πόσο αξιόπιστη είναι όταν ο καθένας μπορεί να ψηφήσει όσες φορές θέλει από έναν μόνο υπολογιστή/tablet/κινητό, κοκ. Πέρσι η αντίστοιχη ψηφοφορία έβγαλε την Ιταλία πρώτη (ενώ βγήκε 3η), την Εσθονία τρίτη (ενώ βγήκε 7η), την Σλοβενία πέμπτη (ενώ βγήκε 14η), την Ισπανία όγδοη (ενώ βγήκε 21η), κοκ.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Πρόκριση για τελικό
1ος ημιτελικός
Περνάνε 10 χώρες και το όριο που θα παλέψουν να φτάσουν για την είσοδο σε τελικό, είναι 50 (από φέτος 100) πόντοι. Ο αλγόριθμος δίνει σίγουρες για πρόκριση το Αζερμπαϊτζάν, την Αρμενία, την Ρωσία, την Τσεχία, την Βοσνία, την Ολλανδία και την Ελλάδα. Σίγουρα εκτός δίνει την Φινλανδία, το Μαυροβούνιο, το Σαν Μαρίνο, την Μολδαβία και την Κροατία(!). Συνεπώς, παλεύουν για τρεις θέσεις –στα όρια του στατιστικού λάθους- οι Κύπρος, Ουγγαρία, Ισλανδία, Αυστρία, Εσθονία και Μάλτα. Βάση προσωπικής εμπειρίας και κρίσης, Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία, Ρωσία, Βοσνία, Μάλτα και Κύπρος θα είναι στον τελικό. Θα παλέψουν για 4 θέσεις, οι Ολλανδία, Ελλάδα, Κροατία, Τσεχία, Ουγγαρία και Ισλανδία (λόγω θέσης εμφάνισης σε σχέση με την Φινλανδία). Νικητή ημιτελικού θα έπαιζα Ρωσία, αλλά το 1,30-1,40 είναι αστείο. Αξίζει ένα fun bet με μόλις 3 units στο Αζερμπαϊτζάν σε αποδόσεις που ακουμπάν και ξεπερνάν το 20,00. Έβαλε λεφτά στο promo (περιοδεία σε 11 χώρες έκανε) και έχει το δυνατότερο μπλοκ συμμαχιών σε αυτόν το ημιτελικό.
Βοσνία – Ναι 1,72 @ 50units
Πέρα από το ότι τραγουδάει προτελευταίο στον ημιτελικό (και αυτό από μόνο του φτάνει), το τραγούδι είναι δυναμικό και το μοναδικό φέτος στα σέρβικα (θα μετρήσει για τις βαλκανικές ψήφους).Επίσης, η Βοσνία σε 4 ημιτελικούς που συμμετείχε πήρε 4 προκρίσεις. Αρνητικό, πως έχει 5 χώρες από τις 17, που δεν την ψηφίζουν καθόλου και πως τα 4 τελευταία χρόνια δεν συμμετείχε σε Eurovision.
Ελλάδα – Ναι 3,40 @ 10units
ΟΚ. Ξέρω, τραγικό κομμάτι, αλλά δεν ψηφίζουμε εμείς, ψηφίζουν οι ξένοι. Και ψηφίζουν Αρμένιοι, Κύπριοι, Ρώσοι και Αζέροι στον ίδιο ημιτελικό με εμάς. Σαν Μαρίνο και Μάλτα μας στηρίζουν επίσης. Σίγουρα αρνητικό το ότι βγαίνουμε 2οι σε σειρά παρουσίασης αλλά σε 7 ημιτελικούς μέχρι τώρα έχουμε 7 προκρίσεις.
Κροατία – Όχι 2,62 @ 15units
Το τραγούδι που ανακοινώθηκε προτελευταίο και μάλιστα ήταν για 4-5 μέρες και στην τρίτη θέση των φαβορί (πίσω από Ρωσία και -τότε- Σουηδία). Καλή μπαλάντα, αλλά οι Κροάτες εκτός από την Βοσνία που τους δίνει πάντα 12άρια και το Μαυροβούνιο (άντε και λίγο Αυστρία), δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμμαχία στον ημιτελικό. Επίσης, έχει μόνο μια πρόκριση σε τελικό σε πέντε ημιτελικούς. Η απόδοση του Όχι άνοιξε στο 3,5 και κατέβηκε μετά τις πρόβες στο 2,62.

2ος ημιτελικός
Ο αλγόριθμος δίνει σίγουρες για πρόκριση την Ουκρανία, την Αυστραλία, την Δανία, την Λιθουανία, την Σερβία, το Βέλγιο, την Νορβηγία και την Πολωνία. Σίγουρα εκτός δίνει την Ιρλανδία, το Ισραήλ, το Σαν Μαρίνο, την Σλοβενία και την Ελβετία. Συνεπώς, παλεύουν για δύο θέσεις, Λευκορωσία, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ, Αλβανία και Γεωργία. Βάση προσωπικής εμπειρίας και κρίσης, Ουκρανία, Αυστραλία, Δανία, Σερβία, Βέλγιο, Νορβηγία, Πολωνία και Βουλγαρία θα είναι στον τελικό. Για τις υπόλοιπες δύο θέσεις θα παλέψουν οι Λιθουανία, Λευκορωσία, ΠΓΔΜ, Ισραήλ και Αλβανία. Νικητή ημιτελικού θα έπαιζα Αυστραλία (επική φωνάρα η κοπέλα και ίσως η μόνη μπαλάντα φέτος που με πραγματικά με ενθουσίασε), αλλά δεν έχει συμμαχίες η χώρα και σε έναν ημιτελικό μετράνε ακόμα παραπάνω. Οπότε no bet για μένα. Καλοβλέπω το 6,00 της Αλβανίας να περάσει, μόνο και μόνο επειδή θα τραγουδήσει προτελευταία στον ημιτελικό, αλλά δεν θα το πάρω.
Ισραήλ – Όχι 4,33 @ 10units
Εξαιρετικά «ιδιαίτερος» τραγουδιστής (όπως και ο Λευκορώσος), αλλά καλή φωνή. Κακή θέση στον δεύτερο ημιτελικό (4ο), μέτριο τραγούδι, λίγες συμμαχίες (Ιταλία, Αγγλία, Λευκορωσία και Νορβηγία και αυτές από «λίγο») και 3 προκρίσεις από 7 ημιτελικούς με οδηγούν σε ένα καλοπληρωμένο Όχι. Αξίζει να αναφέρουμε όμως πως το Όχι πλήρωνε 2,00 και μετά την 1η πρόβα του Ισραηλινού πήγε στο 4,33 με όποιο ρίσκο μπορεί να περιέχει αυτό.
Δανία – Ναι 2,37 @ 25units
Η Δανία έχει ένα ποπ/γρήγορο τραγούδι (όχι τίποτα ιδιαίτερο) αλλά βγαίνει στον δεύτερο ημιτελικό ο οποίος έχει 11 μπαλάντες (από τα 18 τραγούδια). Βγαίνει στο δεύτερο μισό του ημιτελικού και είναι και η πιο ευνοημένη από όλες τις χώρες του δεύτερου ημιτελικού αναφορικά με τις συμμαχίες. Έχει και 5 προκρίσεις σε 6 ημιτελικούς. Από την άλλη το Ναι άνοιξε στο 1,72 και ανέβηκε στο 2,37 μετά τις πρόβες.
Υ.Γ.: Για τους λάτρεις των στατιστικών, η Βουλγαρία σε 5 ημιτελικούς έχει 0 προκρίσεις και η Λετονία σε 7 ημιτελικούς έχει 1 πρόκριση (πέρσι). Οι αποδόσεις για μη πρόκριση αντίστοιχα είναι 4,33 και 5,00 αντίστοιχα. Καθαρά για ενημερωτικούς λόγους.
Στην αντίπερα όχθη, Ελλάδα (6), Ρωσία (6), Ουκρανία (6), Βοσνία (4), Αζερμπαϊτζάν (6), έχουν το απόλυτο σε προκρίσεις.

Τελικός
Προφανώς είναι απίστευτα νωρίς για οποιαδήποτε κρίση ή πόσο μάλλον για κάποιο σοβαρό bet, ειδικά χωρίς να έχουμε άποψη για την σκηνική παρουσία όλων των τραγουδιών (πέρσι ο Σουηδός κατ’ εμέ πήρε την νίκη ακριβώς για αυτόν τον λόγο, καθώς ακουστικά η Ρωσία, η Ιταλία και η Σουηδία ήταν σε ίδιο πάνω κάτω επίπεδο). Προσωπικά θεωρώ πως ο Ρώσος σωστά είναι φαβορί καθώς πέρα από τεράστιο μπάτζετ (ο Πούτιν θέλει του χρόνου την Γιουροβίζιον στο Σότσι εκτός από τουριστικούς λόγους και για λόγους αύξησης της δημοτικότητας του στους νέους της Ρωσίας), έχει Κοντόπουλο-Ευαγγελινό (το σκηνικό που ετοίμασε με το video wall είναι επικό)-Κιρκόροφ που είναι η αφρόκρεμα της Eurovision και φυσικά τον Σεργκέι Λαζάρεβ που είναι τεράστιο όνομα στην χώρα του και όχι μόνο. Φυσικά η μισή -και βάλε- Ευρώπη δεν θέλει να πάει ο διαγωνισμός ξανά στη Ρωσία για διάφορους οικονομικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς λόγους και πράγματι το τραγούδι θυμίζει λίγο περασμένη δεκαετία.
Η Jamala της Ουκρανίας σαν δεύτερο -πλέον- φαβορί έχει εκπληκτική φωνή, θα πάρει αρκετούς πόντους συμπάθειας λόγω του πολέμου (καθώς και το τραγούδι είναι αντιπολεμικό), αλλά σίγουρα η EBU δεν θέλει την Ουκρανία νικήτρια καθώς δεν έχει που να γίνει η διοργάνωση. Σε περίπτωση λοιπόν που αναρωτιέστε τι θα γίνει αν κερδίσει η Αυστραλία ή η Ουκρανία, να σας πω πως θα γίνει κλήρωση ανάμεσα στις Big5 (Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Αγγλία, Γαλλία) για το ποια θα το διοργανώσει του χρόνου.
Ο Γαλλοαλγερινός Amir (νικητής του γαλλικού Voice τo 2014) σαν τρίτο -πλέον- φαβορί δεν με πείθει. Η Γαλλία από άποψη συμμαχιών είναι άστα να πάνε (αν και λόγω του πανευρωπαϊκού φιλογαλλικού κλίματος θα πάρουν βαθμούς συμπάθειας, όπως εμείς το 2010 και το 2011 λόγω οικονομικής κρίσης) και πιστεύω πως με την δαμόκλειο σπάθη των τρομοκρατικών επιθέσεων, ούτε οι ίδιοι δεν θα ήθελαν άλλον έναν βραχνά στο κεφάλι τους. 1,10 δίνει πως θα εμφανιστούν οι συνωμοσιολόγοι που θα πουν πως αφού το Euro θα γίνει στην Γαλλία, θα κερδίσει και την Eurovision. Η απίστευτα μεγάλη πτώση (από 15,00 στο 3,25) οφείλεται όπως είπαμε στην πολύ καλή παρουσία στα chart των OGAE.
Ένα bet που θα ήθελα πάρα πολύ να πάρω είναι να τερματίσει στην 10άδα η Αυστραλία, αλλά δεν μου κάνει την χάρη να ανέβει έστω στο 1,60 η απόδοση (από 1,28 πήγε στο 1,40 και σήμερα ξαναέπεσε στο 1,25) και το 2,70 για 4άδα είναι πολύ μικρό (πάνω από 4,00 θα το έπαιζα με 20 units).Θα τιμήσω με ένα early bird στοίχημα τους Αζέρους (όμορφη κοπέλα, ποπ μπαλάντα, μέτρια φωνή όμως) στο 6,00 για 10άδα με 10 units, καθώς από το 2008 και μετά έχουν 6/8 τερματισμούς μέσα στην 10άδα.
Καθαρά «ακουστικά» το 4,33 της Κύπρου για 10άδα αξίζει, καθώς είναι το μοναδικό σοβαρό ροκ κομμάτι (με το intro να είναι copy+paste του somebody told me), αλλά κολλάω λίγο γιατί είναι Κύπρος (αν και ξέρω μέσα μου πως 10 units τελευταία στιγμή θα τα βάλω). Γενικότερα, λόγω του ότι ο διαγωνισμός φέτος, εκτός από 4-5 δυνατά τραγούδια, είναι ανοιχτός, το στοίχημα για 10άδα είναι πολύ ευμετάβλητο και θα υπάρξουν ευκαιρίες.
Άρα οι εμπνεύσεις θα μετρήσουν αρκετά καθώς οι θέσεις από 5 και κάτω θα έχουν εκπλήξεις. Έτσι λοιπόν θα βάλω στην Βοσνία 3 units για τερματισμό στην 10άδα (@34,00), ελπίζοντας σε μια κλήρωση στο 2ο μισό του τελικού και παράλληλα να μην περάσουν αρκετά βαλκανικά τραγούδια, οπότε να πάρει τις βαλκανικές ψήφους (αν φυσικά προκριθεί στον τελικό!). Όπως και να έχει το 34,00 είναι λάθος, γύρω στο 15,00 το σωστό για μένα. Αυτομάτως δημιουργείται και μια ακόμα ευκαιρία, στην κατηγορία Κορυφαία Βαλκανική Χώρα. Με την υπόθεση πως στον τελικό θα περάσουν Σερβία, Βουλγαρία, Κροατία και Βοσνία (ίσως και ακόμα μια), είναι τελείως λάθος το 41,00 στη Βοσνία. Θα το τιμήσω και αυτό με 3 units.
Την ίδια ευκαιρία θα πάμε να εκμεταλλευτούμε και στην κατηγορία Κορυφαία Βαλτική Χώρα. Τελείως λάθος η απόδοση (πιο σωστά το 3,50) και ποντάρω 10 units στην Λιθουανία @ 7,00 και ευχόμαστε οι Λετονία και Εσθονία να μην περάσουν στον τελικό και να πληρωθούμε από την Πέμπτη το βράδυ.
Τέλος να αναφέρω και κάτι για την σειρά εμφάνισης των τραγουδιών στον τελικό. Τα νικητήρια τραγούδια από το 2005 και μετά όλα είχαν θέση εμφάνισης 17η και μετά. Αυτό όμως άλλαξε τα τελευταία 2 χρόνια (η Αυστρία ήταν 11η και η Σουηδία 10η). Γιατί; Γιατί από το 2014 οι χώρες τοποθετούνται στο μισό του τελικού που θα κληρωθούν με ορισμό από την EBU. Πιο συγκεκριμένα, μετά από κάθε ημιτελικό οι χώρες που προκρίνονται στον τελικό τραβάνε ένα χαρτί που γράφει Α’ μέρος ή Β’ μέρος. Σε ποια θέση όμως του Α’ ή του Β’ μέρους θα τραγουδήσουν, το αποφασίζει η EBU με βάση α) την τηλεθέαση και β) τον «μικρόκοσμο» που αναφέραμε πριν. Με γνώμονα αυτούς τους ορισμούς των 2 τελευταίων ετών, έχει δημιουργηθεί ένα ξεκάθαρο μοτίβο:
Η Ολλανδία και η Αυστρία το 2014 κέρδισαν τους ημιτελικούς. Η Ολλανδία μπήκε 24η και η Αυστρία 11η (από τις 27 χώρες που συμμετείχαν στον τελικό). Η Ρωσία και η Σουηδία το 2015 κέρδισαν τους ημιτελικούς. Η Ρωσία μπήκε 25η και η Αυστρία 10η (από τις 27 χώρες που συμμετείχαν στον τελικό).
Η Ρουμανία και η Σουηδία το 2014 βγήκαν δεύτερες στους ημιτελικούς. Η Ρουμανία μπήκε 13η και η Ρουμανία 6η. Το Βέλγιο και η Λετονία το 2015 βγήκαν δεύτερες στους ημιτελικούς. Το Βέλγιο μπήκε 13ο και η Λετονία 19η (5η στο Β’ μέρος).
Αυτό συμβαίνει για ΟΛΑ τα τραγούδια και νομίζω είναι ξεκάθαρο πως η θέση στην οποία μπαίνει ένα τραγούδι καθώς και τα τραγούδια που μπαίνουν πριν και μετά τα φαβορί (π.χ. η Ρωσία στον τελικό πέρσι τραγουδούσε 25η και 24οι ήταν οι Αζέροι και 26οι ήταν οι Αλβανοί που αμφότεροι τερμάτισαν 10οι στους ημιτελικούς τους, κοκ.) παίζουν ΠΛΕΟΝ τεράστιο ρόλο στο πόσο καλά ή όχι θα πάει ένα τραγούδι. Το καλό είναι πως είναι μετρήσιμο. Το κακό είναι πως είναι μετρήσιμο και από τους μπουκ.
Μέχρι όμως να δούμε ποιες χώρες από ποια μπλοκ μένουν έξω και ποιες περνάνε, δεν παίρνω τίποτα. Μπορεί π.χ. να περάσει μόνο η Σουηδία στον τελικό από τις Σκανδιναβικές και να πάρει από όλο το Σκανδιναβικό μπλοκ 12άρια και να δούμε -δύσκολα βέβαια-  repetition του χρόνου εκεί. Οπότε ήρεμα για τον τελικό, εκτός βέβαια και αν κάποιος βλέπει outsider απόδοσης 15+ να κερδίζει, οπότε τα παίζετε προφανώς από τώρα για να μην χάσετε value.
Παρότι το κείμενο που θα διαβάσατε παραπάνω προφανώς είναι αποτέλεσμα αρκετών ωρών δουλειάς και έρευνας, ο αναγνώστης και συγγραφέας του ζήτησε να κρατηθεί η ταυτότητα του κρυφή. Εμείς τον ευχαριστούμε για την ανιδιοτελή προσφορά του, τους επαίνους για το site-πηγή που συνόδεψαν το άρθρο, και κρίνοντας ότι αξίζει να διαβαστεί από όλους, το ανεβάζουμε. 
Μοιραστοίτε το :

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Re-Modified by Foutzos
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Stoiximatakias24 | Πάμε ταμείο με τα καλύτερα προγνωστικά στοιχήματος - All Rights Reserved
via TechinPro
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger